Szkolenie i warsztaty „projekt HOTEL” dla inwestorów w obiekty hotelowe i condohotelowe
Czym jest „projekt HOTEL”?
„projekt HOTEL” to unikatowe szkolenie i warsztaty dedykowane coraz liczniejszej grupie inwestorów prywatnych i deweloperów planujących ekspansję na rynku hotelowym. Pokażemy Ci krok po kroku na czym polega realizacja przedsięwzięcia dewelopersko-hotelarskiego i jak w BEZPIECZNY sposób wygenerować ZYSK na takim projekcie i czym różni się przedsięwzięcie dewelopersko – hotelarskie od realizacji typowego projektu mieszkaniowego. Bazując na naszych rynkowych doświadczeniach pokażemy Ci korzyści i słabe strony inwestycji w modelu „condo” i niuanse zarządzania przedsięwzięciem hotelowym.
Walki uczysz się od mistrza
Naszą wiedzę o inwestycjach hotelowych, mieszkaniowych i komercyjnych zdobywaliśmy w praktyce przez ostanie 25 lat, ucząc się od najlepszych inwestorów i sami zarządzając takimi przedsięwzięciami. Wiemy jak ważne jest w tej branży spojrzenie doświadczonego mentora, ile dzięki temu uniknęliśmy błędów i zaoszczędziliśmy pieniędzy. Inwestycje to nasza pasja i codzienna ciężka praca, a często realna walka z przeciwnościami, inercją organów administracyjnych czy instytucji finansowych i z realnym rynkiem, który podlega dynamicznym zmianom. Nauczymy Was jak zarządzać ryzykiem projektu dewelopersko-hotelarskiego, a przede wszystkim jak to ryzyko oceniać w fazie, w której jest ono najmniejsze. Dzięki szkoleniu „projekt HOTEL” realizacja własnej inwestycji hotelowej będzie świadomym działaniem nastawionym na biznesowy SUKCES, a nie serią przypadkowych decyzji.
Pokażemy jak sięgać po złoto i diamenty. Kamienie zostawiamy nieświadomym.
Realizacja projektu dewelopersko-hotelarskiego, czy to w klasycznym modelu, czy w modelu „condo” wydaje się zadaniem prostym, szczególnie dla osób, które aktywnie działają w innych segmentach rynku. Tu, podobnie jak w poszukiwaniu cennych kruszców nie można bazować na szczęściu. Programowanie, uruchomienie i sprzedaż projektu hotelowego to systemowa i często zespołowa praca wymagająca długofalowego programowania i wiedzy nie tylko z zakresu architektury, finansów i budownictwa. Zbudowanie hotelu to tylko część sukcesu. Zbudowanie hotelu, który będzie działał i który wygeneruje zysk dla wszystkich zaangażowanych w projekt stron, to sztuka porównywalna z poszukiwaniem i jubilerską obróbką. Wydobycie blasku z diamentu i stworzenie brylantu wymaga wieloetapowej i profesjonalnej pracy. Z nami nauczysz się, jak STWORZYĆ HOTELARSKI BIZNES a nie tylko efektowne mury.
projekt HOTEL to kameralne szkolenie które zapewnia indywidualny tok szkolenia w 5-10osobowej grupie osób. To szkolenie, które odbędzie się w Warszawie w jednym z uznanych i rozpoznawalnych hoteli condo
Szkolenie obejmuje:
- Udział i materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- Jeden nocleg w hotelu ze śniadaniem, posiłki w ramach szkolenia i warsztatów oraz udział w Kolacji integracyjnej. Miejsce na parkingu hotelowym.
- Wsparcie mentorskie w trakcie szkolenia i warsztatów, możliwość dyskusji o wybranych case projektowych w ramach warsztatów
Dla osób towarzyszących możliwość noclegów na preferencyjnych warunkach. Zapytaj o szczegóły. Kontakt poniżej.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
09:30 – 10:30
Rynek hotelarski w Polsce 2021 – raport, podstawowe determinanty rynkowe (JM)
- Jak rozwijał się rynek hotelarski do 2020 roku, dynamika i kierunek zmian
- Źródła danych o rynku, GUS, POT, STR i inne
- Pandemia COVID-19 i jej wpływ na kierunki rozwoju rynku hotelarskiego
- Gdzie jest przestrzeń na kolejne projekty hotelowe?
10:35 – 12:00
Klasyczny hotelarski projekt inwestycyjny (JM)
- Teoria kształtowania projektu hotelarskiego
- Hotel – długofalowa inwestycja oparta na przychodach operacyjnych
- Podstawowe wskaźniki oceny efektywności przedsięwzięcia hotelarskiego na etapie realizacji i w działalności operacyjnej. Czym jest ADR, RevPar?
12:00 – 12:30
Przerwa kawowa
12:30 – 13:30
„Condo/aparthotel”, zalety, ryzyka, ograniczenia (AP)
- Systematyka pojęć, definicje „condo”, „aparthotel”, „apartament wakacyjny”
- Rynek projektów „condo” dziś. Perspektyw rozwoju segmentu realizacji „condo” w kontekście zmian na rynku inwestycyjnym.
- Perspektywa dewelopera – perspektywa nabywcy jednostki „condo”. Czego oczekują strony? Kształtowanie optymalnego modelu i ram biznesowych przedsięwzięcia.
- Realizacja zysku w poszczególnych fazach przedsięwzięcia „condo”. Modele wyjścia z inwestycji.
13:30 – 14:45
Lunch/Networking
14:45 – 16:00
Realizacja projektu dewelopersko-hotelowego w modelu „condo” (AP)
- Źródła finansowania klasycznego projektu hotelarskiego vs. model „condo”. Jak skutecznie pozyskać kapitał.
- Zalety i ograniczenia realizacji projektu w modelu „condo”
- Uwarunkowania prawne
- „Gwarancja” – budowanie zaplecza finansowego do jej wypłaty
- Przepływy finansowe w modelu „condo”.
- Dlaczego formuła „condo” różni się od klasycznej deweloperki mieszkaniowej. Typowe błędy i wątpliwości inwestorów.
- Optymalizacja – ryzyka nadmiernych oszczędności w projekcie realizowanym w modelu „condo”.
- Koszty odtworzeniowe i rezerwy
- Deficyt przestrzeni usługowych i powierzchni wspólnych
- Uczestnicy projektu „condo”. Rola dewelopera, operatora, inwestora indywidualnego, wspólnoty kondominium. Kształtowanie wzajemnych relacji i transfer ryzyk.
- Gdzie jest ZYSK w projekcie „condo” i jak budować model finansowy, aby zapewnić rentowność wszystkim uczestnikom.
16:15 – 17:30
Co oznacza bycie hotelarzem? Kształtowanie projektu w modelu USALI. (JM)
- Biznes plan hotelu. Model USALI
- Biznes 365 dni w roku, czyli dlaczego posiadanie hotelu to nie tylko przyjemności.
- Co sprzedajemy sprzedając hotel?
19:30 – 21:00
Kolacja integracyjna
Nieformalne dyskusje przy lampce wina
Dzień II
09:00 – 11:00
Wizyta studialna w obiekcie hotelowym.
Prezentacja wybranych stref hotelu pod kątem budowania programu obiektu oraz kalkulacji kosztów
- Strefa food & baverage (F&B)
- Strefa rekreacyjna (wellness&spa)
- Strefa konferencyjna (conference centre)
- Pokoje I zaplecze
11:00 – 11:30
Przerwa kawowa
11:30 – 12:30
Warsztat – hotel to złożone przedsięwzięcie
- Dyskusja po wizycie studialnej, prezentacja podstawowych uwarunkowań związanych z kształtowaniem przestrzeni usługowych w obiekcie hotelowym.
- Pokój hotelowy – jaka wielkość, jaki standard, jakie wyposażenie w kontekście budowania biznes planu, grup docelowych, zarządzania przyszłym obiektem.
12:30 – 13:30
Warsztat – Revenue management w praktyce
Spotkanie z Revenue managerem hotelu lub Dyrektorem zarządzającym
- Dyskusja o uwarunkowaniach wpływających na biznesowe powodzenie działalności operacyjnej obiektu.
- Z siecią czy bez sieci – dyskusja o optymalnych modelach biznesowych.
- Zdrowa konkurencja – jak otoczenie rynkowe wpływa na bieżącą politykę obłożenia obiektu i kształtowanie ceny.
13:30 – 14:45
Lunch/Networking
14:45 – 16:00
Skuteczny marketing i sprzedaż hotelu realizowanego w modelu „condo”. (AP)
- Inwestorzy „condo” vs. przyszli użytkownicy. Różne potrzeby, różne oczekiwania.
- Czy wystarczy „Słońce, woda, plaża”, czyli kształtowanie skutecznego przekazu do różnych grup docelowych.
- Hotel miejski vs. hotel w resorcie.
- Uwarunkowania geograficzne
- Kreowanie destynacji
- Sprzedaż do rozproszonych grup klientów. Modele sprzedażowe oparte o własny i zewnętrzny zespół.
- Magiczne słowo „Gwarancja”, czyli jak wypełnić obietnicę sprzedażową w całym cyklu życia obiektu. Uwarunkowania prawne i ryzyka biznesowe związane z „Gwarancją”.
16:00 – 16:30
Podsumowanie szkolenia – Skuteczna strategia realizacji przedsięwzięcia dewelopersko-hotelarskiego (JM)
16:30 – 17:00
Dyskusja, wręczenie certyfikatów
MENTORZY
JERZY MIKLEWSKI
CEO PROJEKT HOTEL Sp. z o.o.; Partner FORTECH CONSULTING
Ceniony analityk biznesu hotelarskiego, niezależny ekspert, wykładowca, szkoleniowiec, inwestor. Z sukcesem przeprowadził, otworzył i skomercjalizował kilkadziesiąt projektów dewelopersko-hotelowych w Polsce, na Ukrainie i na Białorusi. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie definiowania i realizacji hotelarskich projektów inwestycyjnych poparte wieloma realizacjami hoteli niezależnych i hoteli operujących pod globalnymi markami hotelowym. Na trudnych lokalnych rynkach przeprowadził na własny rachunek takie realizacje jak Hotel „IDEAL” o standardzie 2 i 3* i obiekt wielofunkcyjny, w tym hotel „PORTIUS” o standardzie 3*.
W branży działa od ponad 20 lat. Właściciel firmy doradczej PROJEKT HOTEL, której głównym celem jest rozwiązywanie wszelkich problemów inwestorów hotelarskich. Pracował dla setek inwestorów, do dzisiaj współpracujących z firmami HOTELON , PROJEKT HOTEL i FORTECH CONSULTING.
Jest animatorem i organizatorem kolejnych edycji konferencji „Hotel Investors Meeting” www.hotelinvestorsmeeting.pl w ramach których branża ma okazję do dyskusji o bieżących problemach, technologiach i wyzwaniach biznesowych. Na rynkach Ukrainy i Białorusi prowadzi działalność edukacyjną w ramach projektu „Akademia Inwestorów Hotelarskich” oraz wspiera inwestorów w realizacji sieciowych obiektów takich jak np. uruchomiony w 2020 roku hotel Hampton by Hilton w Brześciu.
ARTUR PIETRASZEWSKI
Partner FORTECH CONSULTING, Właściciel GRUPA EFFEKTIV
Jest doświadczonym konsultantem i operacyjnym menedżerem odpowiedzialnym za kompleksowe zarządzanie procesami przygotowania, komunikacji i komercjalizacji projektów deweloperskich, w szczególności projektów mieszkaniowych i projektów realizowanych w modelu „condo”. Działał jako pośrednik, menedżer odpowiedzialny za marketing i PR, budował i kierował dużymi zespołami sprzedażowymi oraz pracował jako analityk rynku i konsultant na terenie całej Polski między innymi jako Partner REAS zarządzający w latach 2005-2007 Działem Doradztwa Inwestycyjnego. Świadczył usługi dla spółek związanych z międzynarodowymi funduszami inwestycyjnymi private equity oraz zarządzał jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu procesami komunikacji marketingowej i sprzedaży w giełdowych spółkach deweloperskich.
Specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych strategii rynkowych dla klientów sektora nieruchomości i zarządzaniu ryzykami w procesie deweloperskim. Członek RICS. W latach 2016 – 2017 Associate Director w strukturach CBRE Polska. W ramach działów Land & Advisory i Capital Markets Investment Properties zajmował się usługami dla firm deweloperskich oraz dla funduszy inwestycyjnych poszukujących projektów inwestycyjnych w obszarze Private Rented Sector (PRS). Od 2018 roku jako Partner w grupie Fortech-Consulting odpowiada za projekty segmentu condo i aparthotelowe. W latach 2019-2020 pełnił obowiązki Dyrektora Biura Sprzedaży i Marketingu Polnord S.A. oraz Senior Experta w Biurze Strategii i Rozwoju odpowiadając za bieżące procesy sprzedażowe, przygotowanie nowych projektów inwestycyjnych oraz wsparcie w budowaniu długofalowej strategii spółki.
W ramach Grupa Effektiv realizuje i zarządza projektami deweloperskimi na rynku mieszkaniowym i rynku „condo” w resortach wakacyjnych.
PAKIETY USŁUG DODATKOWYCH
Pakiet MENTOR GOLD
Pakiet zawiera:
- Analiza potencjału lokalizacji i inwestycji (high&best use study) w oparciu o dane dostarczone przez Inwestora.
- Rekomendacje dotyczące modelu i kierunku rozwoju projektu. Wytyczne do biznes planu.
- Analiza przedsięwzięcia pod kątem sprzedaży w modelu „condo” np. w zakresie podziałów prawnych
- Pakiet 12 godzin doradczych Mentorów do wykorzystania w ramach czterech, maksymalnie 3 godzinnych sesji konsultingowych w formule – siedziba inwestora lub on-line (do wyboru).
Cena pakietu „Mentor” – 35.000 zł + VAT
Rozliczenie w formule zaliczka 50%, pozostała część płatna po zakończeniu zlecenia.
Pakiet MENTOR DIAMENT
Pakiet zawiera:
Zakres jak w pakiecie „Mentor” oraz dodatkowo
- Opracowanie „Hotelarskiego raportu rynkowego” stanowiącego ramy biznesowe przedsięwzięcia oraz materiał do negocjacji z sieciami hotelowymi (czas 4 tygodnie od zlecenia)
- Dodatkowy pakiet 8 godzin doradczych miesięcznie w okresie 6 kolejnych miesięcy uwzględniający udział Mentora w:
- Ustalaniu szczegółowej koncepcji programowej obiektu i standardu, w tym rodzaju pożądanych funkcji dodatkowych
- Ustalaniu założeń finansowych przedsięwzięcia i decyzji o wyborze modelu finansowania
- Rekomendacje w zakresie usieciowienia obiektu lub budowania hotelu niezależnego
Cena pakietu „Mentor Diament” – 82.000 zł +VAT
Rozliczenie w formule zaliczki 40%, po przekazaniu Hotelarskiego raportu rynnowego 25%, pozostała część płatna po zakończeniu zlecenia.
Pakiet MENTOR SILVER
Pakiet zawiera:
- Analiza podstawowych założeń projektu hotelowego lub projektu hotelowego w formule „condo” w oparciu o dane dostarczone przez klienta.
- Wskazanie podstawowych grup i obszarów ryzyka planowanego przedsięwzięcia.
Usługa realizowana w ramach pakietu 8 godzin usług doradczych świadczonych w siedzibie klienta lub on-line w formule dwa spotkania po 4 godziny.
Cena pakietu „Mentor Silver” – 15.000 zł + VAT
UWAGI I ZASTRZEŻENIA DO PAKIETÓW
- Usługi realizowane w ramach Pakietów I-III realizowane są na terenie Polski w terminach uzgadnianych z Mentorami z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W miarę dostępności Mentorów istnieje możliwość realizacji usługi w formule „ad hoc” w ramach konsultacji video on-line lub telefonicznie. Usługi te odejmowane są od ogólnej puli godzin pakietu w modułach po 15 minut.
- Pakiety obejmują koszty dojazdu i pobytu Mentorów z zastrzeżeniem, ze pakiet nie może być rozbijany na krótsze moduły niż 3 godziny.
- Pakiet obejmuje realizację dokumentów w języku polskim. W przypadku konieczności realizacji opracowań i dokumentów w języku obcym strony uzgodnią warunki i terminy realizacji usługi odrębnie.
- Mentorzy świadczą usługi biznesowe w ramach zakresu PKD 70.22.Z Czynności realizowane przez Mentorów nie mają charakteru doradztwa prawnego i podatkowego w rozumieniu odrębnych przepisów.
Pakiet BRYLANT MENTOR
zawiera usługi doradcze realizowane według indywidualnych potrzeb i dostosowane do specyfiki i zaawansowania projektu. Stawki ustalane indywidualnie.
PRAWA AUTORSKIE DO PROGRAMU WYDARZENIA
Właścicielem niniejszego programu szkoleniowego są Projekt Hotel sp. z o.o. oraz Grupa Effektiv Pietraszewski Artur.
Wszelkie prawa zastrzeżone
Kontakt:
biuro@projekthotel.pl
CENA UCZESTNICTWA
8900 zł + VAT